2014. április 1., kedd

Ma reggel megtámadtak a kóbor kutyák

         
Ez a kutya támadott meg 2013 tavaszán/archív felvétel
© Riti József Attila
Szeretem a kutyákat, nekem is van kutyám, egy magyar pulim. Nagyon szeretem és mivel a panellakásban nem tarthatom, a szüleim gyümölcsösében tartom. Játszani is szoktam vele sétáltatom a hegyen, ügyelek rá és nem dobom ki az utcára.
         A felső sorokat azért írtam, mert nem akarom, hogy valaki azt gondolja, hogy nem szeretem az állatokat vagy a kutyákat, sőt nagyon is szeretem őket.
         Ma reggel, amikor a buszállomás felé mentem, a Crișan (Bel mező) utcán nem kevesebb, mint 10 kóbor (igen 10) kutya támadott hangosan ugatva rám. Átmentem az utca túloldalára oda is követtek. Már nagyon közel voltak hozzám, amikor az üres utcán megjelent egy kisautó. Ez mentett meg a harapástól (ami nagyon közel volt, teszem hozzá), ugyanis a kutyafalka az autó üldözésébe kezdett. Nem tudom mitévő lettem volna, ha nem jön az autó. Valószínű, hogy egynéhány eb belém harapott volna, de szerencsére a Fentvaló velem volt és megmentett a harapástól.
         Persze ez nem az első alkalom volt, amikor a kóbor kutyák rám támadtak. A tavaly tavasszal a Trandafirilor (Kül mező) és Horea (Zöldfa) utcák kereszteződésénél egy nagyobb kutya vicsorította rám fogát, szeptember elején pedig a piac környékén támadott meg három eb.  
        

A kutya menhely 2013-ban/archív felvétel
© Riti József Attila
Fent áll a kérdés, hogy miért van Szamosújváron annyi kóbor kutya? Az önkormányzat miért nem fogja el őket, főleg, hogy nemrég nagyították meg a kutyamenhelyet. Mi több azzal dicsekedett a minap a város polgármestere, egy sajtótájékoztatón, hogy több példányt fogadtak örökbe és vittek külföldre.
         Honnan van annyi kutya a városban? Hát egyszerű, a kóbor kutyák is szaporodnak, másfelől pedig azért mert a felelőtlen gazdák, amikor meguntak egy kutyát egyszerűen az utcára tessékelik őket. Az Új negyedben például a tavaly tavasszal egy rotweiller szerű kutya is kóborolt.
         Miért annyira agresszívek? Azért mert sokan az utcán etetik őket, így az ebek azt saját területüknek tekintik, a járókelőket pedig betolakodóknak.
         Mi a megoldás a problémára? Több megoldás lenne. Az egyik például az, hogy az összest befogni és menhelyre vinni, majd arra ösztönözni a lakosságot, hogy kutyát fogadjanak örökbe. A másik pedig az, hogy a lakósággal tudatni, hogy mindenkire nézve veszélyes, ha a kutyák az utcára kerülnek.  Persze van egy utolsó megoldás, ami a környezetvédőket felháborítja éspedig az elaltatás. Én nem mondom, hogy ez jó megoldás, de hatékony. Én sem akarom a kutyák halálát, félreértés ne essék, de számomra az emberi élet és az egészség fontosabb.
         Mit fogok tenni? Az elkövetkezendő napokban panaszt emelek (kutyaügyben) az önkormányzatnál, mert úgy értettem, hogy csak akkor hajlandóak elvinni a kutyákat, ha valaki panaszt emel miattuk. Továbbá minden kommunikációs csatornán hangoztatni fogom a kóbor kutya ügyet. Végezetül pedig, amikor az időm megengedi, lefotózom az összes szamosújvári kóbor kutyát.
         Végezetül reményemet fejezem ki afelől, hogy eljön majd az az idő, amikor szeretett városunkban és nem csak, nem lesznek kóbor kutyák.
         UI. Azoknak, akiket felháborít, az írásom azt üzenem, hogy jöjjenek ki a városközpontba (pontosabban Crisan utca és vonatállomás környéke), éjszaka vagy kora hajnalban és próbálják őket megsimogatni, majd vigyék őket haza, mert nem szeretném, ha engem vagy másvalakit újra megtámadnának.

         Riti József Attila

Nincsenek megjegyzések:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...