2010. december 28., kedd

Négy Karácsony


Van egy karácsonyi film, melynek neve Négy Karácsony. Ebben a filmben a főszereplők négy helyen töltik a karácsonyt. Én is négy helyen töltöttem a karácsonyom. Erről szeretnék beszélni, nem pedig a filmről.
1.      Karácsony, Szamosújvár: Szenteste korán befejeztem a készülődést, hiszen a két 6. ígérte, hogy kántálni jönn. Mivel nem lícisták hamarabb járnak kántálni. Megszoktam már, hogy Karácsony estélyén kántásokat várok, várom az ÚR születésének hírnökeit, akkor is ha ez a szokás ősi pogány hagyomány maradványa. Nem sokat kellett várnom a diákjaimra. 18 óra után megérkeztek, a 6 A-ok, akik gitár kísérettel énekeltek nekem. Sajnáltam, hogy nem maradhattak többet, de gondolom, hogy korán be akarták fejezni a körútjukat. Nemsokára megérkezett két lány az osztályomból, sajnos ők sem ültek sokat. Mikor már azt hittem, hogy senki sem jön többé hozzám felhívott egy lány a volt osztályomból (a líceumból), hogy jönnének hozzám kántálni. Mondhatok kissé meglepett, mert nem gondoltam volna, hogy még mindig gondolnak rám. Ők szerencsére többet ültek nálam. Miután mindenki elment elmehettem Kérőbe Katiék-hoz, majd ők jöttek hozzánk. Mondhatom, hogy szép volt a Szenteste, akárcsak minden évben.

2.       Karácsony, Beszterce: Már megszokottá vált, hogy Karácsony I. napján utazok valamerre, ezúttal is Besztercére mentem. Az út száraz volt és eseménymentes, ezért hamar és egészben megérkeztem. Aznap este hamar elmúlt. Beszélgetéssel és filmnézéssel töltöttök az időt. Másnap este Istvánék-nak kívántunk kellemes névnapot és beszélgettünk kissé. Azt mondtam, hogy gyakrabban fogok majd találkozni velük ha így is úgy is megyek Besztercére, de ez sajnos nem így történik. Ennek ellenére pozitívumnak könyvelhetem el azt a tényt, hogy az idén (a Kati esküvőjét leszámítva) három alkalommal találkoztam velük.

3.      Karácsony, Régen: Valami ok miatt Vásárhelyre utaztunk Karácsony másodnapján. Útközben megálltunk Szászrégenben is, ahol egy rokont látogattunk meg.

4.      Karácsony, Marosvásárhely: Kissé irtóztam az úttól, mert féltem a havazástól, ami megnehezítette volna az amúgy is kanyargós utat. Szerencsére az út száraz volt és nem volt semmilyen gond. Vásárhelyen két helységben látogattuk meg a rokonokat, a városban (az állomás mellett) és kint Koronkán, ahol a TOTH Panzióban töltöttünk egy kevés időt.

Hétfőn reggelre vastag hólepel lepte el a tájat, ami megnehezítette az utat. Másfél óra kellett ahhoz, hogy elérjek Szamosújvárra (amúgy 1 óra elég lenne, ha száraz az út).

Nincsenek megjegyzések:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...