2010. szeptember 22., szerda

Stop

Le a kormánnyal kiáltották a tüntetők.
fotó: adevarul.ro

Biztosan olvastátok a tegnapi bejegyzésem a sztrájkról. A mai napon szerveztek egy nagyszabású tüntetést Bukarestben melyen jelen volt mintegy 9500 ember. A tüntetők a megszorító intézkedésekvisszavonását és a BOC kormány eltávozását kérték.

A résztvevők megpróbáltak áttörni a rendőrkordonon, ahhoz, hogy a kormány palotába mehessenek. Ugyanakkor műanyag flakonokkal és tojásokkal támadták a rendfeltartókat. A rohamrendőrök könnygázt vetettek be és helyreállították a rendet.

fotó: adevarul.ro

A CNSLR Frăţia, szakszervezeti kartell vezetője, Marius Petcu a sajtónak kijelentette, hogy a rendbontást nem a tüntetők kezdeményezték, hanem a különböző szervezetek által beépített emberek.fotó: Timi Şlicaru/cotidianul.ro

A szervezők kijelentették, hogy a tüntetők száma növekedni fog. Ugyanakkor hozzáfűzték, hogy ha a kormányzati szervek nem teljesítik kéréseiket akkor a kormányzati palota előtti téren töltik az éjszakájukat is.

fotó: adevarul.ro

Október 5-én lesz egy nagyszabású tüntetés Bukarestben, amire engem is el akarnak küldeni. Egész délután gondolkoztam azon, ha elmegyek vagy nem. Mostanra már tudom, hogy nem fogok elmenni. Nem megyek, mert nincs szükségem sem könnygázra sem gumibotra. Ha választanom kéne, fotózni elmennék. Tüntetni nem. Miért? Azért mert ez már nem szakszervezeti harc, sem forradalom. Ez egyszerűen gyalázat (hatóságok) és törvényszegés (tüntetők). Nincs büntetett előéletem. Semmi közöm sem volt a karhatalommal. Még büntetést is alig fizettem (szám szerint kettőt: egyet gyorshajtásért és egyet parkolásért) életem során.

Szükség van a szakszervezeti harcra és a tüntetésre, de nem a törvényszegésre és kordonbontásra. Az agresszív viselkedés nem hoz javulást. Az ilyen jellegű megnyilvánulás elidegeníti a polgárokat a kormányellenes akciókról, ami a mozgalmak csődjéhez vezethet.

Nincsenek megjegyzések:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...