2010. szeptember 12., vasárnap

Monostor


Lassan kezdem megszokni a Monostort. Sokan irtóznak ettől a városrésztől, de elhihetitek nekem, hogy nem annyira rossz, ahogy gondoljátok. Én is irtóztam tőle, ez volt az utolsó opcióm (az Írisz szóba sem jött) de elmondhatom, hogy tévedtem. Én a Minervánál (a régi Kalános utca mellett, a Cigánypatak völgyében, ma Primaverii utca a neve) lakom, ami egy csendes hely. A panelház mellett kis füves terület és parkolóhely található. Ugyanakkor a negyedet számos villamos, busz és troli köti össze a város többi részével.

„Kolozsmonostor (románul: Cluj-Mănăştur, németül: Abtsdorf) Kolozsvár legnagyobb tömbház negyede. A város délnyugati részén található. Északon a Kis-Szamos / Donát-negyed határolja, keleten a Monostori kertek, délkeleten a Hajnal negyed-Európa negyed, délen a bükki erdő, nyugaton pedig Szászfenés határolja. A lakótelepen kb. 80 ezer ember él. Az egykori Kolozsmonostori település létezéséről már 1063-ból maradt fent dokumentum.” (http://hu.wikipedia.org/wiki/Kolozsmonostori_lak%C3%B3telep)

Nincsenek megjegyzések:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...