2011. január 12., szerda

Siralmas állapotban Szépkenyerűszentmárton


A falu egyik utcája.
Köztudott, hogy mennyire ragaszkodom Szépkenyerűszentmártonhoz. Ez azért van, mert édesapám ebben a csodás nevű községben született. Gyerek és kamasz koromban sok időt töltöttem el ott. Ebben a faluban ismertem meg az élet minden örömét és bánatát. Megismertem a szerelmet, de a csalódást is. Megtanultam mindent félre tenni és újra kezdeni. Bármilyen problémám volt mindig segített tovább menni és mindent újrakezdeni.  Ebből kifolyólag minden bejegyzésemben dicsértem a falum (mert annak ellenére, hogy Szamosújvári születésű vagyok, de a falut magaménak tekintem).
A régi községháza, most siralmas állapotban.
 Most egyszerűen elfogyott a türelmem, fáj mikor látom hogyan pusztul el a falu. Látom, hogyan verik szét a felelőtlen és primitív elemek.  Az igazi szentmártoniak elköltöztek, kihaltak vagy kiöregedtek. Senki sincs aki fellépjen a rend helyreállítása érdekében. Olyanok uralják a falut, akik nyelvüket és származásukat megtagadva románul beszélnek és fajtalankodnak. Vannak olyanok is akik tenni akarnak valamit, de ezt félrelökik, elkötik lovait, elhajtják állatait és, hamis híreket terjednek róla.  
Elhanyagolt Dacia

Ha végigmész, a falun rájössz, hogy teljesen elfajult a település.  Képeket is töltöttem fel, hogy lássátok milyen nagy a hanyagság és a nemtörődömség.  A képek szeptemberben készültek és sokat gondolkoztam azon, hogy publikáljam vagy nem őket. Végül is azért töltöttem fel őket a blogra mert rájöttem, hogy ezzel nem ártok a falunak, hanem megmutatom mai helyzetét. 
Az egykori önkéntes tűzoltó alakulat elhanyagolt székhelye

Egy elhanyagolt épület a mai Községháza mellett  

Nincsenek megjegyzések:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...