2015. április 14., kedd

Szamosújvári templomok - 1 rész

       Új projektbe kezdtem, eldöntöttem, hogy lefotózom az összes szamosújvári templomot, imaházat, és zsinagógát (az utóbbiból csak egy van).
        Szamosújváron, ha jól számoltam, van 23 templom (beleértve Kérőt, Szamoshesdátot és Vízszilvást is) hét imaház és egy zsinagóga, így láthatjátok,  hogy nem egyszerű dologról van szó, nem tudom az összes képet elkészíteni egy nap alatt.
        Ma Szamoshesdáton és Vízszilváson voltam, ahol nem kevesebb mint két és fél órát töltöttem, mert ha már ottan jártam egyebeket is fotóztam.
         A fenti kollázs a szamoshesdáti és a vízszilvási templomokból áll.

1. Szamoshesdát: 
Szent Mihály és Gábriel arkangyalok ortodox templom
"Nevét a szláv gvožd, hožd* = szeg, ék, gvoždata = ékellő, hasadék szóból származtatják, melyet a Szamos szeg, mos, hasít. Egykor tiszta magyarlakta község. Magyar lakosai 1602–3. és 1703–12 közt pusztultak ki" - Kádár József - Szolnok-Doboka vármegye monográfiája

 2. Vízszilvás: 

 "Előnevét a Szamos mellett való fekvése, szilvás nevét pedig gyümölcstermelése után vette." Kádár József - Szolnok-Doboka vármegye monográfiája 
Református templom / 1809-ben kezdték el építeni, egy régebbi templom helyére. 


Ortodox templom
Szent Mihály és Gábriel arkangyalok ortodox fatemplom / építésének időpontja ismeretlen
RJA 








Nincsenek megjegyzések:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...