2012. szeptember 25., kedd

Széki Palló/Nádrezervátum

A széki Palló/Nádrezervátum - az első pihenő

Ahogy előző bejegyzésemben is említettem az elmúlt hétvégén, Széken jártam az Őszi Vásárban. Ezen alaklommal eleget tettem egy régi vágyamnak és készítettem egy fotósorozatot a nádrezervátumról, amit a helybéliek Pallónak neveznek, a nádast átszelő fahídról, pallóról.
A helyszínen készített képek közül párat feltöltöttem a blogra, hogy mindenki megtekinthesse ezt a természeti csodát. A nádas védett természetvédelmi rezervátum, ami azt jelenti, hogy még egy fűszálat sem szabad onnan letépni. Ez a tény nem állította meg a tavaszi tarlótüzet, amely elpusztította a nádas egyik részét.

A nádrezervátum országos érdekű természetvédelmi rezervátum. Kiterjedése 7 hektár és több mint 40 madárfajt tartanak számon. A helység látványossága az 1 km hosszúságú fahíd, a madárleső tornyok és a filagóriák ahol a fáradt turista megpihenhet.
A rezervátum, Erdély egyik legfontosabb turisztikai objektívuma, erdélyi deltának is nevezik. 

További képek:





Nincsenek megjegyzések:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...