2012. szeptember 24., hétfő

II. Őszi Vásár Székvárosot (Széken)

Népviseletbe öltözött széki vásárosok

Az elmúlt hétvégén, pontosabban szeptember 22 és 23-án a Szamosújvár melletti Széken második alkalommal szervezték meg az Őszi Vásárt. A két nap folyamán, a székvárosi vásártéren rendezett kétnapos rendezvényen több mint ezren megfordultak.
A vásár megnyitójaként szombaton reggel szekeresek és a fúvószenekar hívták az érdeklődőket.
Fekete Piros
A hivatalos megnyitó után, melyen beszédet mondtak a helyi polgármester és alpolgármester, a szamosújvári alpolgármester valamint a testvértelepülések küldöttjei, a színpadon felléptek a Fekete Piros és a Széki Szalmakalap tánccsoportok.
Vásári hangulat
A vásári hangulat fokozásában nagy szerepet játszott a főzőverseny (szombaton töltött káposzta, vasárnap pedig gulyásfőző verseny volt), a lacikonyha és a vásárosok is kik nagyszámban és változatos portékával érkeztek.
Az első napot koncerttel zárták a rendezők. A vásártéri színpadon felléptek a körösfői Yess együttes, Syntia és Jency, Tarisznyás együttes. Az est sztárvendége Kovács Nóri és a Motiva zenekar voltak.
A vasárnapi rendezvények is legalább annyira színesek és változatosak voltak, mint szombaton. A jelenlévők megtekinthették a szamosújvári Kaláka tánccsoport fellépését, majd baranta, illetve íjászbemutatót láthattak. A főzés ezúttal sem maradt el, az orrcsiklandó finom ízek mindenkit arra ösztönöztek, hogy megkóstolják a széki hagyományos ételeket.
A kétnapos Őszi Vásárt a Széki Szalmakalap és Fekete Piros tánccsoportok fellépése, illetve a magyarországi Bikini zenekar fergeteges koncertje zárta.

Én is kint jártam széken, de sajnos csak az első nap első felében. Az ottan készült képek közül töltöttem fel párat a blogra.
Tavaly is kint voltam és meglepődve vettem észre két dolgot. Az egyik az, hogy egyre több román érdeklődik és látogatja meg a vásárt, a másik pedig az, hogy a románok közül egyesek visszatérő látogatok. Sok ismerős arcot láttam ott, olyan románokat, kikkel tavaly is találkoztam.
Az tavalyhoz képest rengeteget fejlődött az Őszi Vásár, változatosabb és minőségileg jobb a kulturális kínálat és persze sokkal több a látogató.
Riti József Attila

További képek:



















Nincsenek megjegyzések:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...