2013. október 11., péntek

Máramarosban jártam

         
Az elmúlt héten Máramarosban jártam, Izaszacsalon (Sacel). Sajnos csak pár óra erejéig, de így is mondhatom, hogy élmény volt számomra. Szép, tiszta, gazdag és rendezett hely. A legtöbben külföldön dolgoznak.  
        
Érdekes volt látni, hogy az idősek (és nem csak ők) őrzik viseletüket és szokásaikat. A táncuk is nagyon szép.
        
Romoly - vasúti viadukt
A Máramarosba vezető úton több román falun haladtunk át (pl. Szálva, Romoly stb), ahol meglepődve vettem észre, hogy mennyire rendezettek és tiszták az udvarok.
         Ennek a vidéknek jót tett az, hogy lakosai külföldön dolgoznak. Hatalmas villákat építettek, az utak is jók, az árok és dombok rendezettek és le vannak kaszálva. Szemetet sem láttam sehol az útszélén. Lehet, hogy volt, de én nem láttam.
       
  Ami a tájat illeti, mesés látvány tárult elénk. Csodás látványt nyújtottak a hófödte Cibles és a Radnai havasok.

         Izaszacsal a Máramarosi-medence délkeleti csücskében, a Cibles és a Radnai-havasok lábainál, Máramarosszigettől 59 km-re délkeletre helyezkedik el. Az Iza völgyének legmagasabban fekvő települése.
Máramarosi szoba

RJA

Nincsenek megjegyzések:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...